Kvifor klagerett
Klageretten er meint å gi ei ekstra sikkerheit for deg som søkjer om- eller som mottek tenester.
Den skal sikre at forvaltninga treff riktige avgjersler på søknaden din, og at innvilgede tenester er individuelt tilpassa dine behov og held ein kvalitetsmessig standard.
Kva kan du klage på?
Du kan klage på vedtak som gir deg avslag på tenester eller at tildelte tjenester har et mindre omfang enn det du søkte om.
Klageretten omfattar også vedtak som fastsett inntektsregulert eigenandel for tenester.
Kven behandlar klagar på vedtak
Det er forvaltningskontoret som er første instans i klagebehandlinga.
Kven har klagerett
Personar over 18 år skal klage sjølv.
Foreldre og foresatte klagar på vegne av eigne barn.
Nærmaste pårørande kan klage på vegne av personar uten samtykkekompetanse.
Verjer som er oppnevnt til å ivareta personleg forhold, kan klage på vedtak som omfatter tenester.
Verjer som er oppnevnt til å ivareta økonomiske forhold, kan klage på vedtak som omhandler fastsettelse av eigenandel.
Andre må ha skriftleg fullmakt frå den som tek i mot tenester.
Fullmakt- og vergeoppnevnelse må du levere kommunen i forkant, eller som vedlegg til klagen.
Slik klagar du
Du klager ved å fylle ut klageskjema for helse- og omsorgstjenester Klageskjema-pleie-og-omsorgstenester (PDF, 103 kB).
Vanylven kommune har elektronisk klageskjema.
Klager inneholder sensitive opplysninger og må behandles konfidensielt.
Det krever at du logger deg inn med BankID.
Har du ikke anledning til å klage elektronisk, kan du benytte papirskjema. Du finn dette på Forvaltningskontoret og Servicetorget. Du kan også skrive på eige papir.
Førebuing til klage på vedtak.
- Skal du klage elektronisk må du ha klar eigen BankID. Dette gjeld også om du klagar på vegne av andre.
Hjelper du den som klagar, bør vedkommande bruke eigen BankID.
- Klagen skal fyllast ut av eigar av BankID. Dersom du er en annan enn klagar, må du fylle ut skjemaet med informasjon om klagaren sjølv.
- Fullmakt og verjeoppnemning.
Har du slike liggande på din PC, kan desse sendast som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Om ikkje må papirkopi sendast/leverast til Forvaltningskontoret eller Servicetorget.
- Klagar du på et vedtak, må du ha saksnummer og brevets dato tilgjengeleg.
Elektronisk klageskjema
Kjem snart
Papirskjema
Klageskjema-pleie-og-omsorgstenester (PDF, 103 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Vanylven kommune
Forvaltningskontoret
Rådhusvegen 1
6143 Fiskå
Medverknad og innsyn
Som klagar har du rett til å medverke til saka si avgjerd.
I den forbindelse har du rett til å gjere deg kjent med saka sitt innhald og be om innsyn i saka sine dokument.
Klagefrist
Klagefristen er 4 veker frå den dagen du mottek kommunen si avgjerd.
Retten til å klage bortfell dersom du ikkje overheld klagefristen.
Ved særleg grunn kan du be om utvida klagefrist til Servicetorget.
Dersom du påklagar eit vedtak som ved gjennomføring er til skade for deg,
eller andre som vedtaket berører, kan du i klagen be om at vi utsett gjennomføringa til avgjerd i klage føreligg.
Korleis setje opp ei klage på vedtak
Vanylven kommune ønskjer at du bruker kommunen sitt klageskjema for vedtak.
Du er då sikra at klagen inneheld formelle krav og at klagebehandlinga ikkje vert forsinka av feil og manglar.
Klage på vedtak må vise til dato eller saksnummer knytt til vedtaket.
Det må fremgå kva ein er usamd i. Er du usamd i avgjerda, må du beskrive kva du meiner er feil, kva du ønskjer endra og begrunne dette.
Vi anbefalar at du tek utgangspunkt i kommunen si grunngjeving for avgjerda og beskrive kva du er usamd i.
Hjelp til å klage
Trenger du hjelp til å klage, kan Forvaltningskontoret hjelpe deg.